perjantai 7. marraskuuta 2014

Viikko vierähtänyt niin nopeasti ja nyt ulkona sataa räntää. Talvi se on tulossa osloonkin.

Pauluksessa on runsas kulttuuritarjonta, onhan sen kehittämiseen aivan oma työntekijäkin. Joka arkipäivä on jotakin ja parikin kertaa päivässä. Toisinaan myös iltaisin. Olen ollut  oman osastoni asukkaiden kanssa kirkossa, tansseissa, runon lausunnassa..
Itse olen laulanut muutamalle asukkaalle suomenkielisiä lauluja ja siihen ovat rauhoittuneet ja nukahtaneet (tai sitten vaan laittaneet silmänsä kiinni, jotta lopettaisin?!)
Eräs asukas on myös kova pelaamaan lautapelejä, joten näin ylimääräisenä käsiparina olen hänen kanssaan pelannut joka päivä. Hyvin sujuu, vaikkei aina oikein löydy yhteistä kieltä.

Tänään minulla oli jo omia asukkaitakin, joita autoin ja hyvin sujui. Opettelin myös kuinka täällä jaetaan lääkkeet (ei jaeta erikseen valmiiksi vuorokausilääkkeitä, niinkuin suomessa) vaan otetaan dosetista ja tarkastetaan kansiosta, että kaikki on oikein. Ja kun olen antanut lääkkeet, se pitää kuitata erilliseen kansioon.
Kyllä minusta tulisi hyvä Norjalainen Hoitaja!

Viikonloppu alkaa ja sain töissä tänään monia hyviä ideoita, joita aion käydä katsomassa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti